lørdag den 28. marts 2015

My Saturday

Min lørdag startede sådan der. Med et gratismagasin fra Magasin, en appelsin og skyr rørt med masser af nødder, frø og kerner og med lidt akaciehonning på toppen (der er en lille "guide" nederst i indlægget - det smager lækkert). Så dejlig morgenmad, selvom jeg var lidt morgengnaven. Et knapbetrækningsprojekt, der ikke gik som forventet, hjalp ikke på humøret, men det gjorde en løbetur til gengæld. Heldigvis for det da. 

Selvom jeg jo er hjemme her i weekenden, var jeg et smut på efterskolen her til eftermiddag. Musikteaterholdet er nemlig startet op på deres forestillinger, så det var jeg ude og se med hele min familie. De var sindssygt dygtige, og jeg er en ret stolt med-efterskoleelev. 

Og så er vi gået i gang med at grave ud til et drivhus herhjemme. Det er mest min mors (og fars) projekt, og jeg er ikke så involveret i arbejdsprocessen, men jeg glæder mig til at skulle gro en maaaaasse grøntsager og andre lækre sager til sommer.

Mine bedsteforældre er med herhjemme og spise her til aften, så det er også ganske hyggeligt. Menuen står på pulled pork og farvefine påskeæg til dessert. Jeg klager ikke.

Har I haft en god lørdag?

Fremgangsmåde til frø/nødde/kerneskyr med akaciehonning:
Hak nødder groft, og rist dem gyldne på en pande sammen med frø, kerner og kokosmel. Lad det køle af et øjeblik, og rør det i en portion skyr, evt. sammen med 1 tsk. vanilje. Top herligheden med en smule flydende akaciehonning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar