mandag den 2. marts 2015

Nye Kogebøger

Jeg har en mindre obsession med kogebøger. Både den sunde slags og den søde slags. Jeg synes de er så fine at have stående og søge inspiration i. Så da min mor og jeg var i Bilka, og kogebøgerne ret billige, blev jeg nødt til at have de tre ovenstående med hjem.

Mette Blomsterberg kender de fleste nok fra TV, hvor hun deler ud af sine lækre, søde sager, og hendes bog indeholder mange af disse opskrifter. Det er en stor bog med mange opskrifter, og det ser alt sammen så fint og delikat ud, at jeg får lyst til at smage det hele.

Bogen med mug cakes var så sjov og finurlig, at vi ikke kunne lade den stå. Særligt da vi så prisen på kun 30 kr! Den indeholder idéer og opskrifter til alverdens mugcakes: altså kager, der bliver til på få minutter i en kop, og bagt i mikrobølgeovnen. Altså portionsanrettede kager, der egner sig til en aften på sofaen, hvor man synes man har fortjent noget særligt. Hvornår jeg får konceptet afprøvet ved jeg ikke, men jeg synes det er sjovt, og nu har jeg da rigeligt at give mig i kast med, når jeg på et tidspunkt beslutter mig for sådan en lille omgang forkælelse i kop.

"LCHF Brød & Kager", er en bog med alternative brød og kageopskrifter, der i grove træk følger retningslinjerne for livsstilen LCHF. Jeg følger ikke denne livsstil, men kan alligevel sagtens bruge denne fine bog som god inspiration! Jeg læser troligt med på Madbanditten, forfatteren Jane Faerbers blog, hvor hun forklarer om Low Car High Fat diæten i øjenhøjde med læseren, og selvom jeg ikke følger denne måde at spise på, er det enormt inspirerende, og også derfor, at jeg ønskede at erhverve mig bogen.

Det er måske en anelse underligt at være (snart) 17, og allerede samle på kogebøger, men jeg tænker at det gavner mig, når jeg på et tidspunkt flytter hjemmefra, og så gør det vel heller ikke noget at investere lidt i sin hobby, og det kan man vel nærmest godt kalde madlavning for mit vedkommende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar