lørdag den 21. marts 2015

Sommerminder

Temperaturen stiger, solen skinner og det bringer rare sommerminder frem. Jeg har altid syntes at der er noget helt særligt ved sommerferien. I min erindring var der sol fra morgen til aften, sodavandsis og koldskål i lange baner, og masser af sjov, spas og hygge. Virkeligheden var nok en anden, men det gør mig nu ikke så meget, at minderne bliver forskønnet lidt. 

Jeg boede ved siden af min bedste veninde i 10 år, og en stor del af vores sommerferie blev dermed spenderet sammen. Ofte var alle vi børn sammen: mig og Rasmus (Malthe var for lille), Kamilla, hendes storebror og lillebror. Det var næsten helt "Børnene fra Bulderby"-agtigt, når vi alle sammen var sammen, og bare løb frem og tilbage gennem hullet i hækken, for at komme ind til hinanden. Sådan rigtig sommeridylisk med vandkampe, ansigtsmaling, bål og snobrød, teaterlege, kapløb på vejen og hop på trampolinen. De trampoliner er blevet brugt til meget. Begge familier havde én, og når de så var placeret på hver sin side af hækken kunne vi kaste bolde og vandballoner fra den ene til den anden, og på den måde lege krig. Så sjovt. De senere år er trampolinen også blevet brugt som det ideelle solsliknings-sted, picnic-place og til overnatninger. Og så hopper vi da stadig på den, og får de vildeste grineflip. Sådan en lun sommeraften, hvor der dufter af nyslået græs og grill, og man bare griner og hygger sig, og føler sig helt let og glad helt ned i maven, det er altså det allerbedste.

Hvis I ikke allerede har trampolin, så prøv at klik her. Så bliver i sendt direkte til Toys'R'Us, hvor de har et fint udvalg af både trampoliner og tilbehør til gode priser. Man kan fx. få et telt til trampolinen - hvor sejt er det ikke lige?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar