tirsdag den 17. marts 2015

Uheld vs Positive Tanker

Kender I de perioder, hvor alt bare vælter lidt, og man har følelsen af at man går rundt med en grå sky over hovedet? Ja, sådan har jeg det lidt lige nu. Jeg øver mig (virkelig) i at grine af det, og bare tage tingene som det kommer. Det er nemlig noget af en øvelse for mig, men jeg tror det er sundt. Ikke at tage tingene så tungt. Særligt når man er lidt (læs: meget) perfektionistisk anlagt som jeg.

Som tingene ser ud lige nu, har jeg nemlig på ganske få dage formået at miste det stykke rav, der sad i min oldemors gamle ring, som jeg troligt har båret siden jeg mistede hende, ødelagt min computerskærm (gudskelov kun glasset, så det burde blive fikset hurtigt, men alligevel, så dumt), og den forsøger jeg nu (uden det store held) at få sikkerhedskopieret, så den kan komme til reperation. Så smadrede jeg da også lige en tallerken i går da vi havde køkkenvagt, og er generelt set noget mere klodset end jeg plejer. Jeg fumler simpelthen rundt med tingene, så det ville ikke undre mig hvis jeg snart fik ødelagt noget mere. Oveni hatten kan jeg så smide lidt søvnbesvær og et baglår/hofte, der ikke er heeeelt på toppen. Og en gallakjole, der er syet sammen, men skal ligges en del ind.

Men hey! Det går nok. Hvis man kan have perioder med uheld, kan man vel også have perioder med held? Så jeg må bare krydse fingre for, at det snart vender for mig! Jeg vil mens jeg venter (som tidligere nævnt), forsøge at grine lidt ad mig selv - også selvom det kan være svært. Og så vil jeg have fokus på de gode ting, der lige nu er at jeg lige har klaret 10 kilometers (døds)intervaller til fysisk træning (mere om det i et separat indlæg), at jeg dermed er mere fortrøstningsfuld omkring den 10 kilometer jeg skal løbe på fredag, at vi skal høre et spændende foredrag i aften, at jeg har F Ø D S E L S D A G imorgen og dermed skal ud og spise med min familie, at hele dagen imorgen skal bruges på at sy gallatøj (ganske OK måde at holde fødselsdag på) og at weekenden står på fødselsdagsfejring.

Når jeg sådan lister op, går det nok med lidt uheld, også selvom det er træls mens det står på. Men det vender, og der er også positive ting. Og lige nu er jeg bare så høj på endorfiner (ganske glimrende bonus ved hård træning), at jeg føler jeg kan klare det hele.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar