onsdag den 25. marts 2015

Vinterbadning

Der var vinterbadning (også selvom kalenderen siger forår) på programmet til fællesaften i går. Det var min kontaktlærer, der havde fået den geniale idé, og vi var faktisk overraskende mange, der støttede op om projektet. I hvert fald inden vi tog afsted, og da vi kørte mod Middelfart i dejligt lune busser.

Da vi så stod der, ved noget koldt, mørkt og vådt (ja, surprise - vandet var vådt) vand i Middelfart, hvor der ingen lygtepæle eller belysning var, var vi dog nogle (heriblandt mig selv) der fik lidt kolde fødder. Vi fik det arrangeret således, at bussen holdt og lyste over på badebroen, så det var muligt for os at se bunden, der var en fin sandbund uden sten, og så da de første hoppede i, mandede jeg mig op, smed tøjet (var iklædt badedragt indenunder hjemmefra), og fik for alvor kolde tæer - helt bogstaveligt - da jeg stod der i sandet, og ventede på at jeg kunne komme i vandet. Og så begav jeg mig ellers ud på badebroen sammen med en masse andre frysende, rystende og hvinende drenge og piger, hvor billedet af mig er taget, lige inden jeg sprang i vandet.

På 3-2-1-NU(!) sprang jeg i bølgen blå med Margrethe, min løbemakker fra 10 kilometeren. Min sidste tanke var at jeg ikke skulle have hovedet under, men det var svært at vurdere hvor dybt der var, så jeg kom helt under. Det var isnende koldt, men det var også en ret vild følelse. Sådan på den fede og sjove måde. Særligt da man så pludselig blev helt varm, når man kom op af vandet. På stranden stod Cecilie klar med håndklæder, og så skyndte vi os ellers tilbage i den varme bus, og fik noget tørt tøj på - dog med det våde badetøj indenunder.

Hjemme på skolen var der lune boller og varm kakao, som min gruppe og jeg skulle klargøre og servere. Det betød at vi ikke nåede i bad, inden vi skulle direkte i køkkenet, men til gengæld var sådan en bolle og et krus kakao fuldstændig perfekt efter en kold dukkert. Og så var det nok cirka det rareste bad længe, da jeg klokken 22:30 endelig kunne komme i bad.

Vinterbadning var alt i alt en yderst kold og sjov fornøjelse, og en succes som jeg godt kunne forestille mig at gentage. Men også kun, hvis det er med en stor venneflok eller efterskolen. Det var jo dét, der gjorde det sjovt! Og så er det da noget af en sejr, at kunne sige, at man har gjort det.

3 kommentarer:

  1. Hej Marie
    Hvor er din smukke badedragt fra?
    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er fra Wonderland og købt for et års tid siden på Nelly! :)

      Slet