onsdag den 1. april 2015

Ønskeliste for April Måned

Så blev det april. Hu-hej, hvor jeg synes tiden går stærkt! Det er jo ikke længe siden, at det var jul og nytår, og jeg har følelsen af at tiden løber lidt fra mig. I hvert fald når jeg kigger bagud. Til gengæld synes jeg også at tiden snegler sig afsted, når der er noget, jeg glæder mig til. På den måde er tiden noget finurligt noget, der godt kan drille lidt.

På forskellige blogs, bl.a. hos Emily Salomon og Valdemarsro, har jeg set disse "i denne måned vil jeg"-lister, og det har inspireret mig til at lave min egen, med både små og store ønsker. Det er nemlig en ret fin måde at finde noget at glæde sig til, og så kan man også evaluere på, om man får nået det, man sætter sig for, når måneden er omme.
Så her er de, mine ønsker for april:
  • Jeg vil holde en tiltrængt påskeferie med afslapning, påskefrokost og familiebesøg. Det trænger jeg virkelig til.
  • Få læst 'Sandheden om Harry Quebert-sagen' færdig. Den er fantastisk god og spændende, men jeg får ikke taget mig så meget tid til at læse på efterskolen, som jeg godt kunne tænke mig.
  • På en hyggelig weekend til Hamborg med min familie. Min far skal, igen i år, løbe marathon dernede, så vi tager afsted hele familien, og jeg glæder mig helt vildt. Det er en af mine yndlings-tilbagevendende-begivenheder. Når vi rejser, besøger vi ofte nye steder, men lige denne tur er altid det samme, og det er så rart med noget genkendeligt, hvor man lynhurtigt føler sig hjemme.
  • Bruge tid sammen med den mindste af mine to brødre. Han fik et gavekort, til en valgfri oplevelse med mig, da han fyldte 10 år i februar, og det er vist ved at være tid til at det gavekort skal indløses. Hvad vi skal, har han dog ikke helt besluttet endnu, men jeg glæder mig til lidt kvalitetstid med ham.
  • Måske få opgraderet lidt på computerfronten. Min gamle fejler intet, men kunne godt tænke mig at investere i den nye model inden gym start. Og måske det skal være nu?
  • Spare lidt penge. Synes lige jeg har haft en periode, hvor pengene er fosset ud af kontoen, så på trods af feriepenge og payday, tror jeg, at jeg vil lade kortet hvile lidt. Særligt hvis jeg køber ny Mac.
  • Få ajourført bloggen og ryddet lidt op i gamle kladder og indlæg. Fx halter det lidt bagefter med opdatering af opskriftsindex, og jeg har utallige halvfærdige kladder liggende.
  • Gerne få løbet en del kilometer, så jeg kan blive helt klar til halvmarathon i starten af maj.
  • Få skrevet noget til efterskoleskriftet. Jeg nyder at skrive når jeg har noget på hjerte, og det ville være fedt at få udgivet noget. 
  • Have færdiggjort min gallakjole.
  • Så småt begynde at klargøre mig til de skriftlige eksaminer.
  • Få købt konfi-tøj til forårets konfirmationer.
  • Nyde forårsvejret, det gerne snart skulle vende tilbage. Drikke en kop kaffe på terrassen og gå en lang tur med min hund.
  • Og så vil jeg den følgende måned have ekstra meget fokus på de gode ting. Jeg skal gøre, hvad der er rart for mig, og som et led i dette, skal jeg hver aften, tænke på en hændelse/situation/ting, der har gjort mig glad. Det kan være alt. Stort eller småt. Og også gerne flere ting. Men det vigtigste er blot, at jeg finder et lille lyspunkt af taknemmelighed og positivitet hver eneste dag.
Hvad er jeres ønsker for april?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar