lørdag den 25. april 2015

Inspiration til Hjemmetræning

produkter fundet hos sagatrim.dk

Det er vist ingen hemmelighed, at jeg er bidt af en gal træningstosse. Meget få ting gør mig så glad. Altså selvfølgelig sætter jeg min familie og venner over træning, men så tror jeg også næsten, at træning følger herefter. Det er nemlig som om at alt andet bliver lidt lettere, og mine tanker bliver lidt mindre komplicerede, hvis jeg får lidt mig-tid med sved på panden.

Allerhelst vil jeg ud i mine løbesko, og ellers er jeg også ret vild med styrketræning på forskellige måder. Tung styrketræning med vægte, mere funktionel træning med TRX og kettlebells, og crossfit-inspirerede helkropsøvelser som burpees (okay, dem elsker jeg først bagefter). Et af mine eneste krav til træning er at det skal foregå i mit tempo. Jeg er ikke den store fan af holdsport og konkurrencer. Det er ikke derfor, jeg dyrker motion. Jeg gør det derimod for at få tid til mig selv, og ikke skulle sammenligne mig med andre.

Derhjemme er jeg rigtig glad for at gå i vores lokale fitnesscenter, hvor jeg styrketræner og løber lidt på løbebånd, samt benytter mig af nogle af de hold, som de tilbyder. Cirkeltræning er en favorit! På NÅE har jeg haft fysisk træning i 3/4 linjefagsforløb, hvor vi er blevet præsenteret for forskellige træningsformer (boksning, spartacus, cirkeltræning, løb, crossfit osv.), og lige nu, i det sidst forløb, har jeg sommerfit, der inkluderer forskellig "tøsetræning" - dans, zumba, mave/balle/lår-øvelser, smidighedstræning, udstræk, yoga, powerwalk og lidt løb. Og så har jeg jo løbet en hulans masse selv!

Men jeg har også nogle gange tænkt, at det ville være smart med lidt træningsudstyr derhjemme. Med  en måtte, en træningselastik, et par kettlebells og en slynge (ala TRX'en) tror jeg, at man er meget godt dækket ind. Der er masser af inspiration at hente på nettet til forskellige øvelser, og rigtig mange af dem kan altså sagtens udføres derhjemme med lidt simpelt udstyr.

Inspireret af Sagatrim

Ingen kommentarer:

Send en kommentar