fredag den 10. april 2015

Min Påskeferie

Jeg har egentlig slet ikke fået skrevet om min påskeferie herinde. Puha, jeg føler mig lidt bagud. Ikke sådan stresset på en dårlig måde, men med lidt meget om ørene, og mange ting, jeg gerne vil have gjort. Rare ting, heldigvis. Så jeg har det godt, men skal blot liiiiige finde tiden til det hele. Hvis nogen har en time tilovers, modtager jeg den gerne!

Nå, men tilbage til påskeferien. Den var nemlig helt perfekt, og fyldt med alt det, jeg havde behov for. Den startede onsdag aften med herligt selskab og højt humør til elevfest, og startede i langsomt tempo med smoothie torsdag morgen, inden det var tid til en løbetur på Åstien i Odense, der endte ude hos mine bedsteforældre. Her var der eftermiddagskaffe på bordet da jeg kom, hvorefter vi smuttede på legepladsen med min lille papfætter, der er noget så sød og nuttet, inden det var tid til min mormors påskemiddag, som (stort set) altid er det samme og altid lige fantastisk. Burde spise tzatziki og lam noget oftere. Fik også det fineste, fine påskeæg fra Summerbird.

Fredag var en dag helt uden planer, så jeg sov længe, løb en tur med min hund, kastede mig ud i et lidt tidskrævende bageprojekt (og et DIY-projekt) og fik ladet mine lidt brugte batterier op med afslapning, sofatid, påskeæg i massevis, læsning og brætspil. Så dejligt.

Næste formiddag, om lørdagen, tog min mor og jeg til byen. Her fik jeg brugt en hulens masse penge, og vi fik købt og kigget lidt efter konfirmationstøj, spist lækker frokost på Café Biografen, og ellers vendt både store og små emner, mens vi traskede rundt i gågaden i solskinsvejr. Det er så hyggeligt med lidt mor/datter-tid, og det er virkelig noget jeg nyder, når vi har tid til.

Søndag stod på mere familiebesøg. Hele familien kørte til Jylland for at besøge min farmor, og det var skam ganske hyggeligt. Vi ser hende desværre ikke så tit, som min samvittighed helst så det, så det er altid rigtig rart når vi så endelig får presset det ind. Besøget hos hende var som det altid er, på den helt rigtige gammeldags-farmor-måde: med smørebrød til frokost, en lille gåtur, masser af snak om minder, nye bekendtskaber og oplevelser, og så rigelige mængder Othellolagkage og kaffe, inden vi trillede hjemad.

Den Othellolagkage må være gået lige i benene, for mandag formiddag fik jeg løbet mit andet halvmarathon i det dejligste vejr og med god stemning. Sådan en fed oplevelse, som jeg bliver lidt høj på efterfølgende, og allerede glæder mig til at gentage! Resten af dagen stod dermed også i afslapningens tegn, mine forældre fik lavet det sidste på det drivhus, de har brugt det meste af deres ferie på, og så var jeg klar til at tage tilbage til NÅE om aftenen.

Det var en dejlig ferie, og den uge, der nu er gået på efterskolen, har også været rigtig god. Det er så rart at komme hjem, og nå at være rigtigt hjemme i ferierne, og det gør samtidig også glæden ved efterskolelivet lidt større, når man så kommer tilbage. Det er ren win-win!

Det blev en ganske lang smøre om ferien, men det er bare som om, at når jeg først kommer i gang, så vrimler ordene frem. Så jeg må hellere til at stoppe mig selv. Kan I have det rigtig godt, og god weekend når I når dertil<3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar