søndag den 5. april 2015

Sommerferieplaner #3: Wien

Wien, hovedstaden i Østrig, er det næste stop på turen ned gennem Europa. Endnu en smuk, gammel europæisk by, der, ligesom Dresden og Prag, skal udforskes til fods. Der skal shoppes og tages billeder, og vi skal gerne nå at se alle de kendte bygninger på de dage vi har i byen.
Jeg, og resten af familien, er vild med Mozartkugler (i ved, de der nougat/marcipankugler i guldpapir med Mozarts portæt trykt på dem), så det ville være sjovt at besøge et af Fürst konditorierne, der laver de originale Mozartkugler. Der ligger flere af dem i byen, bl.a. et der ligger ganske nær Mozarts barndomshjem, som det også ville være lidt sjovt at kommer forbi.
Det her ser så skørt og mærkeligt ud, at jeg bestemt synes vi skal ligge turen forbi det. Det hedder Hundertwasserhaus, og er opkaldt efter den kunstner, der designede det. Om vi skal indenfor, og opleve de bølgende gulve og skæve vinduer ved jeg ikke om der bliver tid til (jeg håber det da), men vi skal i hvert fald se lejlighedskomplekset udefra!
Og så skulle der være nogle ret skønne og hyggelige markeder i Wien, med alt muligt forskelligt. Det håber jeg også vi kan opstøve, da det virkelig er noget af det bedste ved storbyer. Min mor og jeg faldt i hvert fald pladask for markederne i London.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar