søndag den 31. maj 2015

Forberedelser til NÅE Anderledes

Imorgen skal vi holde en festival for handicappede børn og unge her på efterskolen. Jeg tror det bliver en god og lærerig dag for alle os efterskoleelever, og forhåbentlig kan vi give børnene der kommer en fantastisk sjov dag. Det må være målet: At gøre noget, der gør andre glade.

Så i dag bliver brugt på forberedelser. Der bliver pyntet, lavet mad, forberedt boder og lavet skilte. Jeg har været i køkkenet og bagt et helt Rasmus Klump bjerg af pandekager! Spisesalen er pyntet og der er sat telte op. Det bliver så fint og festligt! Som at pynte til en kæmpe børnefødselsdag!

Jeg glæder mig til imorgen, men jeg er også lidt spændt. Handicappede er søde, rare og glade, og jeg er fuld af respekt og accept, men jeg synes også nogle gange, at det kan være en udfordring, at være sammen med dem. Det handler ikke om dem, men 100% om mig. Jeg er ikke altid helt sikker på, hvordan jeg skal opføre mig og forholde mig til dem. Hvor meget forstår de, hvor meget kan de? Jeg vil så nødig gøre noget forkert, for dybest set vil jeg bare super gerne give dem en god oplevelse, så de kan mærke, at de også bliver værdsat og er vigtige. For det er de virkelig.

Så ja, en smule spændthed kommer vi vist ikke uden om, men det skal nok blive rigtig godt alligevel!

1 kommentar:

  1. Hold op hvor er det et godt initiativ at holde en 'festival'' for handicappet unge mennesker.
    Håber i får en dejlig og alt for lærrig dag, med gode oplevelser i bagagen!

    Knus
    www.kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    SvarSlet