søndag den 24. maj 2015

Grillsæson

Jeg er vild med sommer og alt hvad det indebærer. Et af højdepunkterne for mig, er når grillen bliver tændt. Den første grillmiddag er altid noget helt særligt. Den ligger op til en ny sæson med sol og varme, lune nætter på terrassen, grillpølser, solmodne jordbær og is i store mængder. Sommeren føles lidt nærmere, når man for første gang på året, kan dufte grilllugten, der spreder sig og blander sig med duften af nyslået græs.

Hos os er det altid min far, der er grillmester. Troligt tænder han op i sin lille, kulfyrede kuglegrill, som vi efterhånden har haft i mange år. Ikke noget fancy gasgrillsmonstrum, men en god, gammeldags og pålidelig Weber. Jeg tror han føler sig som en rigtig mand, når han tænder op i kullene, cirkulerer om grillen, mærker om kullene er varme og griller kød, pølser, brød og majskolber.

Vi har flere gange snakket om at anskaffe os en gasgrill, men jeg har bare en idé om at det ikke helt smager af det samme. Men på den anden side, vil vi kunne grille i snevejr, og det er i den grad et plus. Weber har også gasgrills (her er det muligt at se mere), så hvis vi en dag skulle gøre alvor af snakken, tror jeg vi ville ty til sådan en. Jeg tror aldrig den ville kunne erstatte hyggen ved kulgrillen, men den kunne helt sikkert være et godt supplement, der kunne forlænge grillsæsonen og give lidt flere muligheder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar