mandag den 25. maj 2015

Langelands Vilde Heste

I lørdags var vi på lørdagsudflugt til Langeland. Vi pakkede bilen med picnicudstyr (havde lavet romkugler til formålet) og kørte mod øen med godt humør. Her mødtes vi med et vennepar, og besøgte Langelandsfortet. Nogle var meget interesserede i militærting, mens andre mest af alt nød en gåtur og dejligt vejr. Besøget på Langelandsfortet sluttede med picnic i en solplet, og så kørte vi videre hen mod området, med de vilde heste.

Vi havde mentalt forberedt os på, at det ikke var sikkert vi så dem, og at vi måske skulle ud og gå langt for at finde bare skyggen af en hest. Men da vi kom kørende, stod de lige ud til vejen. Så vi skyndte os ud, og blev dybt betagede af hestene. Det er så smukke dyr, og føllene noget af det mest nuttede. De var rolige og nysgerrige, og lod os komme utrolig tæt på. På et tidspunkt var der også tre unge heste, der opsøgte os, nysgerrige efter at finde ud af, hvad vi mon var for nogle. De var så tæt på, at man næsten havde lyst til at gå hen og klappe dem, og så tæt, at de knap så hesteerfarne i familien, synes det var lige vel tæt. Men det var fantastisk. Næsten en oplevelse, der kunne sammenlignes med at stå midt i en bisonflok. Og så alligevel kun næsten.

Nogle blev dog trætte af heste lidt hurtigere end andre (sjovt nok de samme, der næsten ikke kunne få nok af militærkøretøj), men min mor og jeg kunne snildt have brugt timevis på bare at observere og fotografere de imponerende dyr, og nyde den ro, der lå over dem. Vi er i hvert fald ikke i tvivl om, at vi skal ned og se på heste igen en anden gang.

(Forresten, så er jeg ret ked af at billedkvaliteten ikke er bedre på bloggen for tiden. Mine billeder er skarpe, men når jeg overfører dem til blogger, forringes kvaliteten desværre. Hvorfor det sker, og hvad jeg kan gøre ved det, ved jeg desværre ikke, men det er ret frustrerende. Hvis I har et tip, så giv gerne lyd!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar