lørdag den 9. maj 2015

Lillebælt Halvmarathon

Så blev det dagen, jeg havde ventet på, som jeg også skrev imorges. Jeg havde glædet mig, men også været ret nervøs og spændt. Jeg synes nemlig ikke at overskuddet har været det helt store, tiden lidt knap til at få løbet, ryggen stadig lidt træt og øm til tider, og så har jeg haft rigtig travlt med skriftlige prøver.

Det blev da heller ikke et løb, helt som jeg havde forventet. Aftalen var, at jeg skulle mødes med dem fra efterskolen ude i startområdet. Men det var fuldstændig kaotisk og umuligt. Så min aftale om at følges med min løbemakker fra 10 kilometeren, Anna Margrethe, gik i vasken. Vi nåede slet ikke at finde hinanden, så 25 minutter før start begyndte jeg at indstille mig på, at jeg nok skulle løbe alene alligevel.

Klokken 14 gik starten, og ca. 10 minutter efter passerede jeg startstregen. Jeg var startet et godt stykke tilbage i feltet, hvilket betød at jeg overhalede en del, og kom hurtigt ind i en god rytme, så jeg havde følelsen af at være ret godt løbende. Det jo altid et godt udgangspunkt. Og den gode følelse holdt egentlig ved hele løbet igennem. Selvfølgelig følte jeg mig mere træt og presset til sidst, men grundlæggende set var jeg godt løbende, og havde overskud og kræfter lige til det sidste. Også på trods af en kuperet rute og et par ordentlige regnskyl. Det eneste, der drillede lidt var ryggen der klagede lidt, men det var ikke så slemt at jeg ikke kunne bide det i mig.

Så på trods af en noget kaotisk start, og at jeg slet ikke fik løbet med nogen fra skolen, som jeg havde håbet på og planlagt, så havde jeg et godt løb, der endte med ny PR. 1:54:32. Jeg er så glad for at være kommet under 1:55, og meget, meget stolt af min tid. Det betyder også at jeg har løbet under 5:30 pr. kilometer - nærmere bestemt 5:25 - og det er jeg også virkelig godt tilfreds med! Den tid placerer mig også i den bedste halvdel blandt alle resultaterne, i den bedste femtedel af kvinderne, og på en 21. plads i min aldersklasse. Spørg mig om jeg er glad og stolt?!

Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at skulle slå PR på denne rute, da den er noget mere bakket end ude i Fruens Bøge, hvor jeg har løbet mit første og andet halvmarathon, og da slet ikke lige nu, hvor jeg egentlig synes, jeg er inde i en ret presset periode.

Men jeg overraskede mig selv positivt, og havde bare et rigtig godt løb, hvor det meste spillede. Følte mig ovenpå og havde friske ben. Da det begyndte at blive hårdt, var både min familie, elever og lærere fra skolen, samt fremmede mennesker også til stor hjælp med masser af huj, hep og klap. Det var en ret fed oplevelse, at være med til sådan et stort løb med mange deltagere og tilskuere.

Jeg har hørt fra nogle af dem fra skolen, og de havde heldigvis også haft et godt løb! Jeg er stadig lidt ked af, at jeg slet ikke fik set nogle af dem (særligt når jeg jo nu havde sådan en fin, fin t-shirt på), men det er der jo ikke så meget at gøre ved. Mødte en tre stykker ude på ruten, og det var også det.

Nu er jeg virkelig træt og øm, er plantet på min sofa, og vil blive her hele aftenen, indtil jeg vil slæbe mig ned i seng. God lørdag aften til jer<3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar