lørdag den 30. maj 2015

Lørdagssnak & Lørdagskager

Den fine rose her fik jeg af min gallapartner, da der var fin fest sidste tirsdag. Vi var rigtig mange piger, der fik blomster, og det var bare så sødt og fint. Den har så stået og pyntet på mit værelse den sidste halvanden uges tid og mindet mig om den sjove aften vi havde.

I dag er det lørdag. Som vagtlæreren i dag pointerede: Vores eneste fridag i 10 dage. Imorgen skal vi nemlig forberede NÅE Anderledes. En festival vi skal holde på mandag for handicappede børn og unge. Det bliver en ret sjov og lærerig oplevelse tror jeg. Men det gør selvfølgelig også at vi ikke få så meget weekend, da hele dagen imorgen skal gå med at sætte boder op, lave mad og gøre klar.

Så i dag skal bare bruges på at slappe af og få forberedt prøver. Næste mandag skal jeg op i mundtlig dansk, og så ligger prøverne ellers som perler på en snor, fordelt over de næste to uger. Jeg er ret nervøs. Men når de to uger er overstået, er jeg til gengæld helt færdig. Så lige nu gælder det bare om at holde hovedet koldt, og få forberedt mig så godt som jeg kan. Uden at stresse mig selv unødigt. Det er jo kun en prøve, og jeg skal også sørge for at nyde efterskolen.

Lige nu er jeg plantet i en sofa med tre af mine veninder. Skriver lidt dansk, ser Anna Pihl og overvejer at bestille bikinier hjem til sommerens rejse. Måske vil jeg også løbe en tur, eller måske blot gå en tur, og så skrevet og forberedt lidt indlæg her til bloggen. Jeg har også en ret god krimi, jeg kunne læse et par sider i. Nu må vi se hvad det bliver til. Det er blive-weekend grundet festivalen, så skolen er fyldt med rare mennesker. Det er ganske dejligt.

Hvis jeg var hjemme var det nok sådan en dag, hvor jeg ville gå i køkkenet og bage noget til eftermiddagskaffen. Måske er der nogen af jer, der vil det samme. Så jeg har kigget lidt i gemmerne, og fundet 10 opskrifter på lækre weekendkager og søde sager, som I kan afprøve eller lade jer inspirere af.

Ønsker jer en herlig lørdag i langsomt tempo! Og rigtig god kagebagning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar