mandag den 8. juni 2015

Mundtlig Dansk Prøve

Min første mundtlige prøve er i dag klokken 11:10, og jeg er ret så nervøs. Jeg skal op i dansk, hvilket egentlig er okay, men en prøve er en prøve, og aldrig rigtig en fornøjelse. Jeg er så klar, som jeg kan blive (tror jeg), men jeg er stadig spændt på hvordan det mon går. Det er altid lidt nervepirrende sådan at skulle præstere, og jeg bliver altid usikker på hvorvidt det jeg har forberedt er godt nok.

For mig handler det ikke om et ydre pres, men mere om de krav jeg stiller til mig selv. Jeg ved nemlig at hvis det ikke går godt, har jeg kun mig selv at bebrejde. Jeg ved jo at jeg kan, så hvis min karakter ikke afspejler det, handler det udelukkende om at jeg ikke har arbejdet nok for det, forberedt mig nok og sat mig tilstrækkeligt ind i min tekst.

Så jeg krydser alt hvad jeg har, trækker vejret dybt ned i maven, og glæder mig til at prøven er overstået. Der venter fire mere, men jeg må hellere lige tage én ad gangen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar