fredag den 12. juni 2015

Sommerstemning på NÅE


Der er sommerstemning på NÅE, og vi N Y D E R det! Vi har kun 15(!) dage tilbage, så det gælder virkelig om at suge de allersidste efterskoledage, -oplevelser og -minder til sig.

Det er bare slet, slet ikke til at forstå, at det her skal ende. Jeg tror kun, man kan sætte sig ind i det, hvis man selv har været på efterskole. Tanken om ikke at skulle dele hverdag, med disse mennesker, der på dette år er blevet så stor en del af mit liv, er ikke til at bære eller forstå. Tænk, når jeg kører fra skolen lørdag d. 27 juni, skal jeg aldrig køre tilbage igen, og der er med stor sandsynlighed mennesker, jeg aldrig vil møde igen. Mennesker, jeg har grint med, grædt med, spist med, sovet med, oplevet med. Jeg vil aldrig nogensinde glemme det her år på Nørre Åby Efterskole, og der er så meget, jeg kan tage med mig.

Men for at det hele nu ikke bliver ren elendighed og tristhed (de sidste 15 dage skal være gode og nydes til fulde!), må vi hellere snakke om noget andet: Nemlig den herlige eftermiddag vi havde i går, hvor billederne også er taget. Sommeren er endelig kommet til Danmark, efter mange måneders venten, og det er noget særligt vi efterskoleelever har glædet os til. For nu kan vi nemlig komme ud og slikke sol, gå ture og spise is, lave vandkamp, sove i shelter, og spille kongespil, fodbold og rundbold. Det virker nærmest helt magisk, og sådan rigtig sommerrart. Linjefag var aflyst til fordel for sommerhygge på plænen, så til lyden af sommerhits nød vi alle solens stråler, slappede af og var sammen - på ægte efterskolemanér.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar