tirsdag den 16. juni 2015

Update på de Mundtlige Prøver

Jeg har i dag været til min næstsidste mundtlige prøve. Så jeg er så tæt på at være færdig, at jeg nærmest allerede er begyndt at fejre det. Min sidste prøve (tysk) ligger på torsdag klokken 8:30, så 8:50 er jeg helt færdig med mine prøver, og kan i stedet koncentrere mig 110% om at nyde det sidste af efterskolelivet. Det glæder jeg mig til. Rigtig meget.

Mine andre prøver er gået så godt, og jeg er så glad! Har været ret nervøs og noget af et nervevrag op til dem alle, men det er gået over al forventning. Ligesom til de skriftlige prøver, har jeg en tendens til at være vildt nervøs inden prøverne og mens jeg forbereder, men når jeg så først sidder der, og ved at det er nu det gælder og nu, jeg skal præstere, så falder jeg til ro, kan trække vejret dybt ned i maven og tage mig sammen. Og så bruger jeg faktisk et citat, som min mor har lært mig: "Fake it 'till you make it". Det lyder fjollet, men det virker faktisk. Hvis du kommer ind i lokalet med den indstilling, at det her, dét har du styr på, så er det min erfaring at det også går godt. Måske I kan bruge det tip (hvis det ikke er lidt for sent, jeg kommer med det...)

Men fordi det er gået så godt til de fire forrige mundtlige prøver (dansk, fysik/kemi, matematik og engelsk), kan jeg mærke at jeg også er lidt mere ligeglad med den sidste. Misforstå mig ej, selvfølgelig vil jeg også gerne have en god karakter til den sidste prøve, men på den anden side er det også OK, hvis det ikke bliver til en topkarakter. Det ér trods alt tysk, som jeg virkelig ikke er gode venner med, så jeg vil ikke sætte næsen op efter for meget. Og det er lidt lettere at sige "pyt skidt" til en enkelt prøve, i et fag som man ikke bryder sig om og føler man kan, når man har fået gode karakterer til de prøver, hvor man føler sig mere sikker, bedre kan lide, og ved at man har et vist niveau i, som man gerne vil vise og leve op til.

Det bliver den bedste og dejligste følelse, når jeg er helt færdig på torsdag, så jeg skal blot lige have overstået imorgen, der skal gå med at repetere tysk. Uf, det er kedeligt!

Jeg håber at jeres prøver og eksaminer er gået godt, og at I snart begynder at se lyset for enden af tunnellen, så I kan glæde jer til sommerferien!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar