søndag den 19. juli 2015

Barndomsdrømme om at Spille Klaver

Da jeg var lille, havde jeg mange drømme og idéer om, hvad jeg gerne ville kunne, hvad jeg ville lære og hvad jeg skulle med mit liv. Jeg har altid været et meget velovervejet barn, der har tænkt over, hvad jeg godt kunne tænke mig. 

Et af de ønsker jeg havde, var at lære at spille klaver. Flere af mine veninder gik til klaver, og jeg synes det var så sejt, at de kunne spille så smukt. Min farmor og farfar havde også et gammelt klaver, som jeg ofte "spillede" på, når jeg besøgte dem. Jeg husker utallige stunder, hvor jeg har siddet dér, i den tilrøgede stue med de gamle møbler og helt særlige lugt og atmosfære, mens min farfar læste avis og min farmor rumsterede i køkkenet. Det er et dejligt minde.

Desværre fik jeg aldrig gjort noget ved drømmene. Sandheden er nok, at jeg ikke er særlig musikalsk, og det erkendte jeg nok også som rimelig lille, og der blev derfor aldrig gjort noget seriøst ud af mit ønske. 

Måske også fordi det med at finde en underviser, er lidt en udfordring hvor jeg bor. Der var, da jeg var lille, kun én mulig underviser, og hun var tit fuldt booket, så man skulle være hurtigt ude. Hvis jeg havde kendt til hjemmesiden musikundervisning, havde det nok været lidt lettere. Her kan man nemlig indtaste instrument og by, og så popper forskellige muligheder for undervisere frem - med priser, information om hvor de kan undervise og hvad deres kvalifikationer er. Smart! Hvis den mulighed havde været der, da jeg var lille, kunne det være, at jeg havde fået indfriet mit ønske om at lære at spille klaver. Nu er det vist for sent, men jeg synes alligevel jeg ville give tippet videre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar