onsdag den 8. juli 2015

Filo Pizza med Gedeost og Æble

En ganske simpel og super lækker frokost, bestående af en sprød filobund med gedeost, frisk salat, tynde æblebåde, valnødder og en lækker dressing. Lidt pizzainspireret, men med helt andre og mere friske ingredienser. Ligeså er det en noget mindre tidskrævende process, men med et virkelig godt resultat.

Jeg spiste som sagt denne ret som frokost, men jeg kunne også sagtens forestille mig at spise den til aftensmad, eller måske lave den i mini-størrelser, og servere den som en appetizer/forret eller som en del af et tapasbord.

I må love mig, at prøve den, og hvis I har andre forslag til fyld, må I meget gerne dele dem i kommentarfeltet!

Opskrift til 1 filodejspizza med gedeost og æble (1 person):
1 stykke filodej
1 tsk. olivenolie
5 cm. af en rulle gedeost
en god håndfuld salat
1/2 æble
en lille håndfuld valnødder
dressing: 1 tsk olivenolie, 1 tsk æblecidereddike, 1 tsk honning, salt & peber

  1. Fold filodejen på midten, så du får en rektangel.
  2. Pensl den med olie, og fold kanterne op.
  3. Skær gedeosten i skiver, og fordel den på bunden.
  4. Bag filodejen ved 200 grader i 10-15 min til den er let gylden.
  5. Rens imens salaten, skær æblerne i tynde både, hak valnødderne og pisk dressingen sammen.
  6. Tag filopizzaen ud af ovnen, top den med salat, æble og valnødder, og dryp med dressingen.
  7. Server med det samme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar