fredag den 10. juli 2015

InstaMoments #37

Jeg har budt Emma velkommen hjem. Jeg har bagt mini-jordbærtærter til surprise-havefest, da vi fejrede Emmas hjemkomst. Jeg har skrevet pakkelister. Jeg har kørt bil - afsted mod sydeuropa. Jeg har spist hotelmorgenmad. Jeg har leget turist i Dresden. Jeg har drukket kold sodavand i varmen. Jeg har spist lækre isdessserter. Jeg har været i flotte kirker. Jeg har spist god caféaftensmad. Jeg har løbet morgentur langs Elben med min far. Jeg har pakket kufferten og rejst videre mod Prag. Jeg har købt chokolade i choko-himlen hos Lindt. Jeg har taget billeder af smukt gulv, nye Birkenstock og blålakerede negle. Jeg har spist is på gågaden i Prag. Jeg har nydt Prag og alle de fine gader. Jeg har drukket iskaffe. Jeg har løbet morgentur (og leget) med min far i en hyggelig park i Prag. Jeg har besøgt flere fine kirker. Jeg har taget billeder af Karlsbroen og svaner. Jeg har fået den bedste is nogensinde(!) i den mindste lille baggård. Jeg har været betaget af Prags smukke gamle arkitektur. Jeg har taget selfie på Karlsbroen. Jeg har kørt forbi de skønneste solsikkemarker på vejen mod Wien. Jeg har set smukke heste i en park i Wien. Jeg har spist picnic i en park. Jeg har været inde og se lipizzanershow på Den Spanske Rideskole. Jeg har været i en sommerfuglehave. Jeg har været på obligatorisk konditoribesøg i Wien (fik dog ikke Sachertorte). Jeg har set Hundertwasser. Jeg har drukket fancy morgenkaffe inden afgang fra Wien. Jeg har ankommet til vores hyggelige sted her i Kroatien. Jeg har udforsket området med min far, og vi endte på det smukkeste sted på vores løbetur. Jeg har set solen gå ned over bjergene. Jeg har besøgt nationalparken Plitvice, hvor vi vandrede hele dagen. Jeg har taget selfie med fantastisk udsigt og den bedste familie.

Ferie byder på mange oplevelser! Særligt den tur vi har planlagt, byder på mange, forskellige og gode oplevelser, så vi sørger for at nyde det hele og bare suge til os. Og så sørger jeg i særdeleshed for at få dokumenteret alle de små ting ved rejsen også. De gode is, den hyggelige park, et godt spisested, en smuk solnedgang, skæve steder, fine udsigter og rejseøjeblikke. Det er så hyggeligt, synes jeg, og I er meget velkomne til at følge lidt med i vores rejse på min instagram (MarieJosiasen) eller på det hashtag vi har oprettet: #familienjosiasenpåturgennemeuropa.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar