fredag den 17. juli 2015

InstaMoments #38

Jeg har spist tiltrængt is ved søbreden i nationalparken Plitvice. Jeg har vandret rundt i den smukkeste natur. Jeg har kigget på fisk i klart vand. Jeg har spist aftensmad på vores dejlige terrasse i nærheden af Plitvice. Jeg har spist frugt i bilen efter en forfærdelig(!) bjergkørsel. Jeg er ankommet til Aparthotel Del Mar i Kroatien. Jeg har spist aftensmad på hotellets restaurent. Jeg har kigget ud over vores fine udsigt fra vores lejlighed. Jeg har løbet en kort morgentur i varmen (læs mere om ferietræning i dette indlæg). Jeg har spist morgenmad på terrassen. Jeg har været ved stranden. Jeg har løst kryds&tværs. Jeg har lavet en opdatering fra poolkanten. Jeg har gået aftentur og kigget efter krabber med mine brødre. Jeg har været i Pula. Jeg har været på frugt- og grøntmarked. Jeg har været i en crazy slikbutik. Jeg har blogget på terrassen - med kaffe og snacks. Jeg har spist tapas. Jeg har passet en liggestol, mens de andre sejlede i cykelbåd. Jeg har drukket (lidt skuffende) milkshake i strandbarens skygge. Jeg har spist (meget) vandmelon. Jeg har jagtet solnedgangen gennem skoven. Jeg har set solen gå ned over havet (vi nåede det!) Jeg har været i Kamenjak - en nationalpark med skønne strande. Jeg har taget selfie - med krebsefindende brødre i baggrunden. Jeg har spillet UNO på stranden. Jeg har været ude og spise i Pula. Jeg har taget billeder af fine facader. Jeg har været inde og se amfiteateret. Jeg har gået langs havnen. Jeg har daset ved poolen og nydt udsigten over havet. Jeg har nydt omgivelserne på hotellet. Jeg har været i Kamenjak igen - og kølet mine ben af. Jeg har set forhistoriske forsteninger i det klare vand. Jeg har fået ufattelig god iskaffe i skyggen ved poolen.

I dag er vores sidste dag her i Kroatien. I morgen tidlig sætter vi kurs mod DK, med et par stop på vejen. Det er lidt trist at skulle forlade dette skønne sted, men det bliver også meget rart at komme helt hjem. Det føler jeg ikke, jeg har været siden efterskolen. Men NU kan jeg lande helt derhjemme. Det bliver også meget rart.

Men altså, den sidste uge her på vores ferie, er blevet brugt i Kroatiens sol. Det har været herligt! Der har været så mange rare øjeblikke, og jeg har flittigt delt dem på Instagram (MarieJosiasen), for jeg synes det er så hyggeligt at kunne mindes de der små ting. Og det er netop dem, der har været mange af her i Kroatien. Vi har ikke lavet det store, bare solet, slappet af og været på et par udflugter. Det har været helt perfekt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar