søndag den 26. juli 2015

Kraniespejlægsform

Jeg har fået en sjov ting tilsendt fra GadgetCity: En kraniespejlægsform! Det er en silikoneform, der gør det muligt at lave sjove spejlæg, med form som et kranie. Og nu har jeg fået den testet, og den virker skam som den skal. Efter brug er den også let at rengøre, og kan sagtens ryge i opvaskemaskinen.

Jeg selv spiser ikke mange spejlæg (kan ikke lide æggeblommer), men jeg synes det var sjovt at lave, og min far nød at spise æggene. Han sagde også, at det faktisk var ret smart at blommen ligesom blev holdt samlet, så den ikke gik i stykker, og det kan jeg godt følge ham i, nu hvor han siger det. 

Selvfølgelig tager det en smule mere tid at anvende formen, end blot at smide æggene på panden, men jeg synes det er tiden værd. Og det eneste, der i virkeligheden kræver ekstra tid, er at befri æggene fra formen, når de er færdigstegte. Det klares forholdsvis hurtigt med en lille kniv rundt i kanten, og så er silikoneformen lige til at løfte af. 

Kraniespejlægsformen kan som sagt købes hos GadgetCity lige her. Og det er bare en af de mange sjove ting, der er at finde derinde! Der er meget sjovt gøgl!

Jeg har lavet en lille "guide" til hvordan man anvender formen:
1: Varm en pande op til middel varme, fordel lidt fedtstof på og placer formen på panden.
2: Slå 2 æg ud i en lille kande/målebægre og hæld dem i hvert øje. Det er lettere end at slå æggene direkte ud i formen, for der risikerer du at blommen går i stykker, og det vil ødelægge "kraniet". Det smarte ved formen er at blommen bliver liggende, mens hviden løber ud under. (Mine æg var ret store, så hviden løb også lidt uden for formen)
3: Krydr med salt, peber og chiliflager
4: Dæk med låg, og steg ægget ca. 5 minutter på lav-middel varme
5: Voila! Fjern evt. æg der er løbet ved siden af. Overfør æggene til en tallerken (slide dem over - det er lettest) og kør en lille kniv rundt langs kanterne, før du løfter formen forsigtigt af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar