fredag den 31. juli 2015

Louis Poulsen Pendler

Louis Poulsen er en verdenskendt producent af designerlamper. Det er firmaet, der sammen med flere ikoniske danske designere som Poul Henningsen, Arne Jacobsen og Verner Panton samt mange andre, har skabt danske - og internationale - klassikere som Koglen og PH5, som i generationer har hængt i mange hjem, samt været symboler på dansk designkunst.

Jeg har altid tænkt at disse klassikere, er lidt for "klassiske" til mit værelse. På en eller anden måde lidt for modent og voksent. Men nu har jeg opdaget, at Louis Poulsen producerer mange andre lamper. Blandt andet også nogle, som ville passe ganske fint ind på mit værelse, som jeg er ved at sætte i stand. I kan fx. se et udvalg af Louis Poulsen her hos LuksusLamper.dk, der forhandler et væld af - ja - luksus lamper. 

Som tidligere nævnt er jeg ved at sætte mit værelse i stand, og det er i denne forbindelse, at jeg har søgt efter en ny lampe. Sagen er nemlig den, at min skrivebordslampe, som jeg egentlig er glad for, ikke længere passer helt ind. Den er nemlig sort, mens alt andet på værelset er i lysere nuancer. Så jeg går lidt og holder øje. Lampen får lov til at hænge, til jeg finder den perfekte erstatning. Og måske det skulle være en klassisk pendel fra Louis Poulsen?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar