tirsdag den 18. august 2015

Europa Tour: Lipica

Så begyndte køreturen mod DK...

Min mor er gammel hestepige, så da hjemturen, efter en dejlig uge i Kroatien, alligevel gik gennem Slovenien, hvor lipizzanerstutteriet Lipica ligger, ønskede hun at vi lagde turen forbi. Og det var skam også ganske fint at se det. Vi havde bare også været utroligt heldige, at være meget tæt på lipizzanere i Wien, så på en eller anden måde virkede det ikke helt så specielt, som det måske ellers havde gjort. Men hestene var selvfølgelig stadig smukke, og det var ret fedt at få lov til at klappe de hingste, der bliver brugt til avl. Det var virkelig skønne dyr!

Hvis jeg skulle besøge stutteriet igen, ville jeg planlægge besøget, så jeg også kunne nå at se nogle af de "shows" eller fremvisninger, som de også laver. Vi kom på et tidspunkt, hvor der kun var mulighed for at få rundvisning, og selvom det var ganske udemærket, ville jeg godt have set mere, nu når vi alligevel var der. Så jeg vil i hvert fald anbefale, at man lige får googlet sig frem til lidt tider, inden man planlægger besøget!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar