tirsdag den 11. august 2015

Gymnasiestart

I dag starter jeg i gymnasiet. Jeg er spændt og nervøs, nærmest bange. For jeg kender ingen og frygter at gymnasielivet bliver hårdt. Starten på efterskole var også hård, men det var på en anden måde. Min mave var fyldt med forventningsfulde sommerfugle, og denne gang er det mere forvirrede og skræmte sommerfugle, der flakser rundt.

Folk forsøger at overbevise mig om at det nok skal blive godt, og det er også hvad jeg fortæller mig selv. Men nøj, hvor jeg ikke har lyst! Problemet er bare, hvad jeg så skulle? Jeg har ikke lyst til at skulle i gymnasiet, men ser heller ikke noget bedre alternativ eller anden mulighed. Så jeg krydser bare fingre for, at folk har ret i at gymnasiet også er afslappet og sjovt, og at det bare er den første tid, der skal overstås.

Tror også ligeså meget det er tanken om at det er gymnasiet. Tænk, at jeg allerede er så "stor". Er jeg virkelig klar til det? Det bliver jeg lidt nødt til at være. For i dag sætter jeg mig ind i bussen, med mit nyerhvervede FynBus UngKort, og kører mod Vestfyns Gymnasium. Den første dag i de næste tre års skolegang. Argh! Håber virkelig, virkelig det går. Det skal det jo.

Vestfyns Gym har et rigtig godt ry, og skulle være et af de gymnasier i Danmark med det bedste sociale liv og sammenhold, undervisning i høj kvalitet og en helt nyistandsat og moderniseret skole. Det lyder jo alt sammen meget godt, og jeg håber det vil danne rammer om tre gode år. At VG også bliver ligeså fedt for mig, som jeg har hørt om fra andre.

Den første uge skal klares, og så skal jeg til at finde ud af hvordan jeg sammensætter en hverdag med lange skoledage, lektier, arbejde, nye gymnasievenner, gamle folkeskolevenner og efterskolefolk som jeg gerne vil ses med, familie, blog og træning. Og tid til bare at være mig. Slappe helt af, se dårligt fjernsyn og læse i en bog. Der er meget, jeg skal nå, så jeg håber jeg kan få tilpasset det hele.

Men for nu: Første skoledag. Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar