lørdag den 8. august 2015

Nike Lunareclipse 5

Mine gamle løbesko, som jeg fik sidste sommer, var ved at have gjort deres job, så nu er jeg den heldige ejer af dette par lækre sko! De gamle sko havde fulgt mig hele efterskoleåret og klaret tre halvmarathons, og havde dermed passeret 1000 km. Det menes at være "grænsen" for hvad et par løbesko kan holde til, så selvom skoene føles rare, kan det være en god idé at skifte. I hvert fald hvis man løber en del og gerne vil have sko, der fungerer optimalt og ikke giver skader.

Men jeg var glad for mine gamle sko, Nike Lunareclipse 4, at jeg ikke var så meget i tvivl om, hvilket par jeg gerne ville udskifte dem med: Nike Lunareclipse 5. Det viste sig så at være lettere sagt end gjort, for Nike er ved at udskifte deres modeller, hvilket betyder at de gamle sko ikke længere bliver produceret. Det lykkedes - heldigvis! Min faste løbeskosforhandler, Løbexperten, formåede nemlig at fremtrylle det allersidste par fra lageret til mig. Og det er jeg rigtig glad for, for jeg har aldrig haft en sko, der har passet så godt til min fod som Lunareclipsemodellen. Så nu har jeg knap 1000 kilometer tilgode i mine nye sko, som jeg har løbet 5-6 ture i, inden de skal skiftes, og så krydser jeg bare fingre for at Nike har fået udviklet en sko, der passer mig lige så godt!

Lunareclipsen er en smal sko, der er forholdsvis let, sammenlignet med den mængde støtte den giver. Den er udviklet til folk, der pronerer, altså falder en smule indad på fødderne når de løber, men er også designet således at de ikke støtter mere end nødvendigt, og dermed også lader fødderne arbejde naturligt. Virkelig en dejlig sko, som jeg er meget tilfreds med!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar