mandag den 17. august 2015

Odense Blomsterfestival 2015

Det er næsten en fast årlig tradition, at min mor og jeg er inde og se blomsterfestivallen i Odense. Min mor er fra Odense, mine bedsteforældre og moster bor der, og vi bor forholdsvis tæt på, så vi har altid haft et stærkt tilknytningsforhold til byen, og derfor er der nogen ting, vi bare skal. Blomsterfestivallen er en af disse. Så længe jeg kan huske, har det i hvert fald været noget, vi har gjort. Enten blot min mor og jeg, sammen med min mormor og/eller moster, eller hele familien. Så i går var min mor og jeg, traditionen tro, inde og kigge på blomster i gågaden.

Det plejer at være rigtig, rigtig fint, selvom der selvfølgelig også har været et par skuffende år indimellem. Heldigvis blev vi ikke skuffede i år, hvor temaet var komponisten Carl Nielsen. Jeg synes derimod der var blevet gjort et rigtig flot og godt stykke arbejde! På Flakhaven, foran rådhuset, er den store udstilling altid (og pandekagevogn - den er også næsten et must), men i år var der også blevet gjort noget helt særligt ud af Brandts Passage, hvor der var hængt orkideer op. Det var virkelig smukt og betagende, og nok det, som både min mor og jeg synes var det bedste, hvis man kan udtrykke det sådan, ved udstillingen.

Blomsterfestivallen har også udviklet sig til at være mere end bare blomster. Min mor kom hjem med en folder om en pilefletskreds (hun er en ivrig og god fletter, så det kunne hun godt tænke sig at gøre mere i) og jeg med et glas honning. Vi fik smagsprøver ved forskellige boder, der var mulighed for at blive klogere på de planter, der blev solgt og udstillet, forskellige gode formål at støtte, anderledes kunsthåndværk (fx. en melonudskærer), forskellige aktiviteter, forbund og boder, hvor man kunne købe keramik, pileflet og ting i den dur, samt et stort telt fra Odense Renovation, hvor man kunne lære om genbrug i børnehøjde med sjove aktiviteter. Et ret godt koncept!

Blomsterfestivallen er desværre slut for i år, men jeg kan anbefale at tage ind og kigge næste år!

Forresten, skal I have mange tak for responsen på dette indlæg. Både de private beskeder jeg har modtaget, og de kommentarer, der er blevet skrevet her på bloggen. Jeg er glad for, at jeg rører noget i nogen, med det jeg skriver, og at vi har mulighed for at lytte til, hjælpe og støtte hinanden, og jeg sætter stor pris på, at I har taget jer tid til at skrive til mig. Tak<3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar