onsdag den 19. august 2015

Ostemad & Blåbær Smoothie

Det er altså bare så rart, at have god tid om morgenen. Jeg ynder altid at stå op i ordentlig tid, så jeg ikke skal stresse rundt, og så nyder jeg ekstra meget de dage, hvor jeg har endnu mere tid. For eksempel på en dag som i dag, hvor første modul er aflyst, og jeg derfor først skal afsted mod gym kvart over ni. Så står jeg som oftest op et sted mellem halv otte og otte, så der er masser af tid til at kredse lidt om morgenmaden, og spise den med følgesvend af læsning på et par yndligsblogs eller i en god bog. Det var på sådan en morgen, at jeg fik lavet denne smoothie og ostemad. Et ret godt makkerpar, hvis jeg selv skal sige det.

Ostemaden er blot et stykke ristet rugbrød med ost og hjemmelavet brombærmarmelade. Ristet rugbrød er en morgenmadsfavorit herhjemme, da jeg både synes det smager super dejligt og giver mig god mæthed og energi til dagen. I selskab med blåbærsmoothien, som der er opskrift på herunder, var det en dejlig start på dagen.

Opskrift på blåbærsmoothie til 1 person:
1/2 stor banan
2 dl. frosne blåbær
1 dl. mælk
lidt citronsaft
evt. vand til at justere konsistensen med

  1. Blend, blend, blend og drik med det samme med sugerør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar