mandag den 5. oktober 2015

Efterårsgåtur

I lørdags var det, det smukkeste efterårsvejr. Helt sprødt og klart, og stadig lidt lunt i solens stråler. Lagde I også mærke til det? Når efteråret arter sig på den måde, synes jeg det er en fortrinlig årstid. Når det regner og blæser, er jeg knap så begejstret. Så jeg krydser fingre for at den del af efteråret lader vente på sig, og at vi i stedet får lov til at nyde det gode efterår lidt længere. Jeg bliver i hvert fald ikke træt af at se bladene skifte farve til de smukkeste brændte toner lige foreløbig. Der er noget magisk over årstidernes skiften og den forandring, naturen gennemgår.

Det indbyder i den grad også til lange gåture. Med tid til at nyde den friske luft og det man er i, udforske nye steder, stoppe op og tage billeder, og tænke lidt lommefilosofiske tanker, for så at komme hjem og indendørs, med lyserøde kinder, til en god kop kaffe (og måske et lille stykke kage) og et par kapitler i en spændende bog. Findes der noget bedre, at bruge en weekendeftermiddag på? Det tror jeg næppe, og jeg håber at den nærtstående efterårsferie vil indeholde en del af sådanne ture.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar