søndag den 25. oktober 2015

Gammel Elevfest

Jeg var til gammel elevfest i går, og det er derfor, der har været lidt stille på bloggen i weekenden. Cecilie, en af mine bedste veninder fra NÅE, kom nemlig i lørdags ved middagstid, så jeg prioriterede at nyde den tid, jeg havde med hende. Det er nemlig alt for sjældent, vi ser hinanden, og jeg savner hende sådan. Så vi snakkede og hyggede bare hele eftermiddagen - der var så meget at catche op på!

Efter aftensmaden kørte vi mod det forsamlingshus, hvor festen skulle holdes. Det var første officielle elevfest efter afslutningen på efterskoleåret, og dermed den første chance vi havde, for at mødes alle sammen. Størstedelen mødte op, og det var på så vildt at se alle igen! Nogle havde forandret sig meget, mens andre lignede sig selv på en prik.

Jeg var ikke rigtig i dansehumør, men hyggede mig utroligt godt med at snakke med alle de mennesker, som jeg savner så meget i min hverdag. Folk var præcis ligeså skønne, sjove og dejlige, som jeg huskede dem, og det var utroligt så hurtigt vi bare fandt sammen. Der er plads til alle typer, og vi er vidt forskellige, men vi deler også noget helt særligt, et år på Nørre Åby Efterskole, der knytter os alle stærkt sammen. Jeg er ikke i tvivl om, at vi alle har hinandens rygge på kryds og tværs. Selv dem, jeg ikke har haft meget at gøre med i løbet af året, vil jeg altid hjælpe og støtte, hvis der er behov for det. Fællesskabet er præget af accept og respekt, der giver plads til alle. For mig er det enormt værdifuldt, da jeg vælger ikke at drikke. Jeg mødes ikke af undren, men mere af nysgerrighed, og det ser jeg blot som en indikator for at folk er interesserede, hvilket er den bedste måde at møde folk på.

Nå, det var et sidespring... Tilbage til festen og den resterende weekend:

Cecilie skulle til danseturnering her på Fyn i dag, så vi tog hjem ved 1-tiden i nat, da vi begge var ved at være øre af høj musik og godt trætte, havde fået snakket med alle dem, vi havde behov for, og før det blev den helt vilde abe-fest, som ingen af os havde behov for at deltage i. Så måtte de andre danse på bordene - vi ville hellere hjem i seng.

Morgenen i dag tilbragte jeg således også sammen med Cecilie, inden hun tog afsted, og så har jeg ellers lavet (mange) lektier i dag, men også nået at løbe en tur, samt været ude og plukke æbler med min mor, Rasmus og Malthe. Nu vil jeg få gjort et par indlæg klar til ugen, og så tror jeg, at jeg vil smutte i seng i fornuftig tid.

Har I haft en god weekend?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar