torsdag den 15. oktober 2015

Morgentræning: Hurtig Overkropstræning

Jeg viste jer, for en måneds tid siden, et eksempel på en omgang hurtig bentræning, der kan klares i en ruf inden skole, hvis man er typen der står tidligt op, og gerne vil have klaret træningen fra morgenstunden af. Den type er jeg nemlig (nogle gange).

Så i samme stil, vil jeg nu vise jer et program, der træner overkroppen igennem på kun omkring 45 minutter, hvis man sørger for at holde intensiteten høj. Igen er træningen bygget op over supersets, da det er en smart måde at udnytte tiden på, samt øge intensiteten.

Hurtig overkropstræning:
10 min. opvarmning på løbebånd (15% stigning og 6 km/t)

Multiøvelse: 3 sæt á 5 gentagelser
start stående med ca. hoftesbredde mellem fødderne -> gå ned i en squat -> ret dig op igen -> bøj forover i hofteledet, så du står med hænderne på gulvet -> "gå" fremad med dine hænder, så du ender i en planke -> tag en armstrækker -> "gå" baglæns med hænderne igen -> ret dig op -> og forfra

Supersæt A: 3 sæt á 10 gentagelser
A1: Skulderpres med håndvægte
A2: Bicepcurl med håndvægte

Supersæt B: 3 sæt á 10 gentagelser
B1: One arm row med håndvægt (højre)
B2: One arm row med håndvægt (venstre)
B3: Valgfri maveøvelse

Supersæt C: 3 sæt á 10 gentagelser
C1: Flyers med håndvægte
C2: Side bend med håndvægt (højre)
C3: Side bend med håndvægt (venstre)

Supersæt D: 3 sæt á 10 gentagelser
D1: Pull down i stativ
D2: Straight arm pull down i stativ

2 kommentarer:

  1. Dette indlæg vil jeg gemme, for det var en masse lækre tips du kom med der :)

    God dag!
    www.kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    SvarSlet